Dag 60 : P-a-r-i-s

Igårnatt var det första natten sen jag kom hit som jag hade svårigheter att sova (när jag säger svårigheter menar jag att jag inte somnade inom 5 minuter, hehe) och jag vaknade långt före mitt alarm. Summa sumarum, 5 timmars sömn, men ingen trötthet.

Morgonen började med ett par sista kramar och adjö vinkningar och sedan hoppade jag i bilen med en äldre fransyska som tog mig till Paris. Blablacar for the win. Vi hade trevliga diskussioner och två timmars bilresan gick otroligt fort.

Väl framme i Paris var det dags att släpa min resväska genom halva staden för att hitta till min gulis (dvs Anna-Sofia) som jag sover hos inatt. Det blev en massaextra  kånkas på grund av något mekaniskt fel, men man får väl tänka positivt, att det är bra med extra motion.


Anna-Sofia tog väl emot mig men måste sen gå iväg på jobb för ett par timmar, så jag tog det lugnt en stund och pratade med Alan. När Anna-Sofia var tillbaka åt vi lunch på ett litet brasserie och diskuterade dittan och dattan, och så hann vi gå till en liten mysig bokhandel och beundra de franska klassikerna.


Efter bokhandelstittande åkte jag iväg till les halles i jakten på en klänning till bröllopet som vi ska till den här helgen. Men förgäves var det. Gick till dyra butiker och billiga, till kända och okända märken och prövade klänning efter klänning men ingen kändes rätt. Måste försöka hinna avsluta jakten innan Paris resan är över. Men jag hittade åtminstone en våg i handformat. 

Efteråt joinade Anna-Sofia mig och vi åt middag och efterrätt tillsammans runt Châtelet. 

Kommentera

