Dag: 9 juli, 2017

Dag 59 : Au Revoir Champagne


Så var den sista fulla dagen i Champagne avklarad och imorgon bitti åker jag till Paris! 

Dagen har sakta löpt fram. På morgonen pratade jag en stund med kusinvitaminen. Sedan hann jag packa mina väskor & städa rummet tillsammans med rumskompisarna. Har också spelat Monopolykortspel och Phase10. Och så har jag sagt en massa hejdå och God bless you too


På kvällen ordnande basen också en överraskningsavskedsfest till mig. C’était vraiment trop gentil! Med mat och dryck, trevligt sällskap och avskedskramar.

Jag kommer sakna folket här, de har hjärtat på rätt plats. 

Dag 58 : Samedi Sézanne


Den sista lördagen började långsamt men slutade med stil. Med långsamt menar jag att jag inte gjorde så mycket annat än åt, läste och kollade Netflix. 

På eftermiddagen hoppade vi i en bil med en grupp på 11 personer och åkte till en liten sjö (gjord av män). Där simmade vi och solbadade under ett par timmar.


Väl tillbaka till basen tog jag och två andra tjejer bilen till Sézanne var vi gick ut och äta som ett litet avsked. 

När vi kom ut ur restaurangen råkade det finnas ett band med män med mexikanska hattar som sjöng sånger på spanska. Så vi satte oss på första raden och lyssnade på dem. De var riktigt feelis och vi dansade till och med till ett par sånger eller två. 

Dessutom fick vi selfies med dem, hur kul är inte det? Att ha selfies med ett random band, hur som helst får den selfien komma ut senare för den finns inte på min telefon ännu.