Dag 39 : Ett kök och tre ungar

Vi började morgonen med lovsång tillsammans med alla volontärer och studerande. Det var en underbar stund och mycket välbehövlig. Jag älskar hur man i Guds närvaro kan få se saker och ting på nya sätt, dvs. få ett nytt perspektiv.


Resten av förmiddagen spenderade jag i köket som kökshjälp till kocken. Skalade potatis och morötter, förberedde sallad, dukade bord, diskade och hade intressanta konversationer. Kocken är nämligen indisk så vi hade mycket att prata om.

Efter lunchen satt jag i ett vackert gammalt hus och läste Saint-Germain i två timmar samtidigt som jag vaktade ett sovande barn.


Till slut vaknade barnet och hans två systrar kom hem från skolan så då fick jag barnvakta dem för ytterligare två timmar. Vi åt hemlagad isglass och hade ett målerikaos men det var kul. Jag är så otroligt tacksam över att få ta hand om barnen eftersom jag stormtrivs med den uppgiften.

 

2 reaktioner på ”Dag 39 : Ett kök och tre ungar

Kommentera

