Dag 36 : 7 barn och ett slott

Förmiddagen började med en gemensam bönetimme med alla volontärer och efter det städade jag ett rum och strök lite sängkläder och dylikt.

Efter lunchen städade jag ett annat rum och vid fyra hämtade jag fem barn från skolan (tillsammans med 2 yngre barn som jag hade med mig från en halvtimme tidigare) och vi gick till YWAM basen tillsammans (basen är ca 2 minuter på gång avstånd från skolan). Där såg jag och min rumskompis efter dem för ett par timmar. Barnen underhöll sig själva riktigt bra men jag vet inte hur många gånger jag räknade till 7 för att hålla koll på att alla barnen var kvar.


(Såg kattungarna igen, glädje)

På kvällen hann jag prata med Alan en stund och efter det for jag och min kanadensiska rumskompis på en länk som slutade vid ett litet slott.


En reaktion på ”Dag 36 : 7 barn och ett slott

  1. Man får känslan av att du i varje fall inte hinner ha tråkigt. Full fart från morgon till kväll. Men det är väl så du vill ha det. Tiden går så fort nu är en vecka igen förbi.
    Där verkar du ha fint och här har vi också alldeles strålande väder nu.
    Kramar 😘

Kommentera

