Dag 34 : Mercredi

Morgonen började med personlig bibelläsning och bön, sedan frukost med en belgisk dam och ett möte med de andra volontärerna. 

Om jag skulle beskriva min förmiddag med ett ord så är det att den var söt. Varför söt? Jo, eftersom jag fick barnvakta världens sötaste lilla 2,5-åriga fransman. Vi lekte med bilar, spelade spel och läste barnböcker. Han pratade världens sötaste franska, jag menar det finns inget gulligare än barn som pratar ett franskt barnspråk. Hemma hos familjen fanns det också en vacker mamma katt som hade tre stycken tre veckors gamla kattungar (vilket gjorde förmiddagen ännu sötare).

Till lunch var det en stor samling med folk och många olika små rätter. Att äta här är alltid ett sant nöje för man äter tillsammans vilket också innebär en massa prat.

På eftermiddagen översatte jag texter från engelska till franska vilket också var kul. Översättningsuppgifter ger mig en god möjlighet att öva min franska. 
Efter middagen var jag ute på en liten länk i värmen och jag kom till en plats jag för två år sedan sprang tillsammans med två DTS kompisar. Så när jag sprang där såg jag dem helt framför mig. Till sist avslutade jag kvällen med ett behövligt och trevligt Skype samtal med en god vän.

En reaktion på ”Dag 34 : Mercredi

Kommentera

