Dag 32 : En resa över landet

Imorse steg jag upp tidigt för att ta mig till Champagne för praktikplats nummer 2. Föräldrarna steg upp för att vinka av mig och jag tackade dem än en gång för deras otroliga gästvänlighet och hoppas att snart få återvända tillbaka till Bordeaux. 


Tågresan spenderades med musiken i öronen och Jane Austen’s Pride & prejudice. Tåget var nästan en timme försenad på grund av olyckor längre fram på spåren. När jag slutligen efter en fem timmars tågresa steg av på flygplatsen (CDG-Paris) fanns det folk överallt (så som det gör på stora städers flygplatser) och det tog en stund innan jag hittade till busshållplatsen. 

När hållplatsen var funnen slog jag mig ner på ett kafé på flygplatsen för att spendera lite tid i väntan på bussen. Ett par timmar senare satt jag på bussen mot Champagne och vid ändstationen blev jag upplockad av en annan volontär från YWAM basen.

Här på basen har jag blivit väl mottagen och jag bor i ett rum med två andra tjejer i min ålder (engelsk talande) som verkar mycket trevliga. 

Vid middagen fick jag också världens överraskning när en bekant schweizare dök upp. Hon var en av YWAM Paris ledare när jag gjorde min DTS (lärjungaskola) där. Det visade sig att hon gör en kort utbildning här och kommer att vara här under hela den tid som jag är här (oj tre här i en mening).


Jag är ändå glad för det finns många fransktalande här men samtidigt är det en internationell bas (så som YWAM alltid är) och det fanns till och med en finsk kvinna här som jag pratade lite finska med. 


Mitt första intryck är således mycket positivt. Jag är säker på att jag kommer lära mig mycket nya saker och jag tror att Gud har planerat något spännande för denna praktik. 

2 reaktioner på ”Dag 32 : En resa över landet

  1. Igen en spännande dag att lägga till de övriga intressanta. Denhär tiden i din praktik blir säkert helt annorlunda den du haft i Bourdaux. Lycka till önskar vi dej. Kramar😘❤️

  2. vad skönt att du kom tryggt fram i alla fall, såg först idag att jag fick ett sms av dig hade glömt telefonen på ljudlös, nå men iaf är du framme, och det är huvudsaken, roligt att få höra mera vilka dina uppgifter kommer att bli, trevligt att YWAM är bekant för dig, ha det bra, Kram.

Kommentera

