Dag 24 : Dieu est bon 

Så var en annan härlig dag förbi. Började dagen med frukost med världens härligaste fransyska (dvs. Marine) och så gick vi tillsammans till hennes kyrka (som är på tre minuters gång avstånd från hennes lägenhet). Hennes kyrka är helt underbar (den bästa franska församling jag har varit i). Människorna var öppna, välkomnade och vänliga. Dessutom var predikan mycket uppmuntrande och hela gudstjänsten fylld med en stark Guds närvaro. Var riktigt fylld av glädje efteråt.



Efter gudstjänsten åt vi (Marine och jag) lunch och diskuterade i timmar. Marine är en av de personer som jag kan vara helt och hållet mig själv (det hjälper att vi har bott i samma hus i 9 månader och att jag anser henne vara min syster) och jag kan prata med henne om vad som helst. Jag älskar också hur vi går från att prata franska till att prata svenska till att prata engelska till franska igen, det är hur kul som helst.

Förutom allt det här har vi bland annat hunnit promenera i staden (sett slott och fina byggnader), ätit glass och pratat med Alan. 


En reaktion på ”Dag 24 : Dieu est bon 

  1. Alla borde ha åtminstone en sådan vän. Jag är glad för din skull.
    Nu påbörjas sista veckan i Bordeaux.
    Här kommer ett nödvändigt regn idag. Sen hoppas vi på värme. Annars sker inte så mycket spännande. Tiden går sin lugna gång.
    Kramar

Kommentera

