Dag 20 : När jag tittar ut genom fönstret ser jag guldfiskar

Det positiva med att skriva in produkters texter är att jag samtidigt lär mig nya ord (åtminstone vill jag tänka att jag lär mig dem). Idag lärde jag mig t.ex. att raie betyder flundra (eller nåt sånt) och att det finns en koras som heter race limousine


Sen satt jag också och smålog åt ordet gigolette som är dagens klart roligaste ord, nästan lika roligt som det svenska ordet kotlett. 

Senare ikväll blir det igen dags att fara iväg till Bordeaux för att umgås med några fransyskor ett par timmar eller två.

PS. Om ni undrar vad dagens rubrik handlar om så kan jag berätta att jag ser guldfiskar simma runt i en konstgjord damm när jag ser ur genom fönstret på praktiken.

En reaktion på ”Dag 20 : När jag tittar ut genom fönstret ser jag guldfiskar

Kommentera

