Dag 19 : Burdigala

Idag slutade jag tidigare från praktiken än vanligt (dvs. kl13). Det gav mig en ledig eftermiddag som jag kunde ta tillvara på. Först åt vi lunch hos grannarna (svärföräldrar) och sedan tog jag mig in till Bordeaux och gick några timmar på le Musée d’Aquitaine (som är ett museum om Bordeaux och dess omgivnings historia). Det var riktigt intressant och jag lärde mig t.ex. att Bordeaux förr har hett Burdigala samt att Lacoste är mer än bara ett märke, det är också namnet på en fransk stad.

Kommentera

