Dag 18 : Livlig diskussion 

Så min lugna hemmakväll igår blev inte av. Istället hoppade jag på spårvagnen och mötte upp med några fransmän, fransyskor och en  kanadensare. Någon gång där efter 22 började plötsligt en livlig diskussion om politik mellan två av dem och det tog inte slut före vid midnatt. Lyssnade med ett halvt öra och så diskuterade jag annat med de andra istället. 

Idag är det ju måndag så har varit på praktik och så dök en till praktikant upp. Nu är vi fyra kvinnliga praktikanter i ungefär samma ålder.

Väl hemma for jag ut på en liten länk. Det är svalare idag (24 grader?) så det är skönt. Igår natt när jag kom hem var det 30 grader varmt (halvett på natten). 

Till middag kokade jag nypotatis med dill och det åts med smör. Amma det var gott, enkelt men gott.

En reaktion på ”Dag 18 : Livlig diskussion 

Kommentera

