Dag 17 : Fête de mère 

För varje dag som går börjar jag trivas allt mer här i denna region. Det hjälper att jag äntligen börjar vara min pratsamma jag och inte håller tillbaka på grund av språket. Det är ironiskt hur mycket lättare det är att prata franska i Finland än i Frankrike. Men äntligen (sen igår antar jag) känner jag att min tunga börjar slippa lös. 


(Bild : utanför huset vårt)

Dessutom trivs jag bra i kyrkan som jag går i. Speciellt roligt är det ju när jag börjar känna lite folk där och hinner diskutera. Det är heller inget fel på att ha kyrkan nära hem. 


(Bild: utanför kyrkan)

För ungefär två veckor sen var det morsdag hemma i Finland och idag är det Frankrikes tur att fira denna dag. Kommer just hem från ännu en annan familjemiddag.


För resten av kvällen ska jag förbereda mig för nästa vecka (t.ex. fixa lunch), ha ett skypesamtal och kanske gå till parken en stund. Med andra ord ta det lugnt före den nästsista praktikveckan i Bordeaux börjar. Det är galet hur snabbt tiden går, det är galet att tänka att jag om två veckor åker vidare till Champagne! Jag vill verkligen ta vara på varje minut som jag har här.

En reaktion på ”Dag 17 : Fête de mère 

Kommentera

