Dag 10 : En familjemiddag

Har haft en underbar dag, från morgon till kväll. Började dagen med att gå och handla färsk frukt och grönsaker på marknaden. Vädret var vackert och livet log. 

Efter det tog jag cykeln till kyrkan och den här gången pratade jag på riktigt med folk vilket var kul. Det fanns till och med en ung kille som kunde två ord på finska (moi och kiitos) eftersom en annan finländsk person hade besökt deras kyrka. För övrigt älskar jag att lovsjunga på franska och jag känner igen många sånger eftersom de är översatta från engelska.


(Skylt från kyrkan)

Till lunch satt vi (familjen och jag) ute på verandan och åt och efter maten läste jag en stund. Livet mitt känns som en underbar semester. Hann också laga en spenat-feta-ost-paj (enligt famos recept) som jag imorgon tänker ta med som lunch till praktiken.


På kvällen gick vi över till pappans syster och hennes familj (som är grannar) för att fira deras son och henne själv (för de hade födelsedag). Vi åt mycket gott, ni vet goda ostar och annat franskt, och drack vin från år 2000. 

Stämningen var verkligen på topp och det var så himla mysigt alltihopa. Alla här är verkligen underbara och så välkomnande. Och jag glömde visst att nämna att systerns man är irländsk (och vad finns väl bättre än irländare?)

En reaktion på ”Dag 10 : En familjemiddag

  1. Vad trevligt du har det. Du skriver också så bra att man ”känner” dina upplevelser. Vi har också haft en härlig söndag med riktigt varmt och härligt väder. Moffa har bränt ”knoppen” eftersom han börjar ha så lite hår. Vi har mest pysslat i trädgården och njutit.
    Kramar

Kommentera

