Dag 6 : Procenträkning och sånt

Det är inte ofta som jag har nytta av all matematikundervisning som jag har deltagit i inom grundexamen, men idag var jag väldigt glad över det faktum att någon tidigare i mitt liv har lärt mig att räkna procent, för det fick jag göra idag (oj, kolla vilken lång mening det blev, nästan som en Proust mening). Fortsatte för övrigt med förarbetet för katalogen som jag arbetade med igår (och katalogens produkter är på rea, så jag fick räkna ut hur mycket produkterna kostade efter prisnedsättningen). Jag skrev också in namnen på viner i vinkatalogen.

Som svar till en kommentar, så kan jag berätta, att det är ca 25 personer som jobbar på reklambyrån (det är alltså inte en jättestor byrå) och att man nog får ta kaffepauser och en lunchpaus. Mamman i familjen berättade att det är lite olika hur långa lunchpauser man har. För mig är det helt okej att ta en 90 minuters lunchpaus och så kan jag ta 10 minuters kaffepaus varje 2 timmar. Lunchpauserna är för övrigt en viktig del av min praktik eftersom det är då jag sätter mig ner med fransmän och försöker ha en konversation av något slag.

IMG_6881
Om ni följer mig på instagram, så vet ni kanske, att det finns ost tillgängligt på jobbet
varje dag. För, vad är en fransman utan ost?

Efter att ha kommit hem från praktiken har jag mest slöat. Gjorde lite magövningar och så åt vi middag tillsammans med familjen, ost och sånt. Jag känner mig eljest så otroligt välsignad med den här familjen som jag bor hos. De är mycket vänliga, hjälpsamma, avslappnande och välkomnande.

 

Kommentera

