Dag 3 : Ensemble, c’est tout 

Så var ännu en dag nästan förbi. Idag gick jag som hastigast till den där marknaden som jag pratade om igår. Marknader måste vara en av de mysigaste sakerna som finns här på vår jord! Köpte en canélé och gick sedan på gudstjänst, kan ni fatta att det finns en protestantisk kyrka på ca 10 minuters gångavstånd från där jag bor. Gud är god, sannerligen.

Efter gudstjänsten gick jag tillbaka hem i solens varma strålar och så åt vi lunch på deras veranda. Grillade sardiner och franskisar. När måltiden var över och också den lilla hade fått i sig något så åkte vi iväg till en utomhus loppmarknad och jag hittade ett verklig fynd – Anna Gavalda – ensemble, c’est tout – som är en bok som jag velat läsa ända sedan jag förstod att en film jag sett var baserad på denna roman. 


Dock, ska jag först läsa färdigt Jane Austen, Pride and prejudice, samt pjäsen Antigone. 

En reaktion på ”Dag 3 : Ensemble, c’est tout 

  1. Väntat med spänning på att få läsa om din dag. Så roligt att följa med. Här varit också så varmt att vi kunde sitta ute och äta. Kaffe drack vi inne för då började det redan bli kallt.
    Ha det bra, du ska kanske på jobb i morgon? Lycka till🍀

Kommentera

