Och så var det bara åtta timmar…

För en månad sedan hade jag en fin tanke, för två veckor sedan hade jag samma fina tanke, ja även förra veckan gick jag omkring och tänkte denna fina tanke men ändå är det först nu som tanken förverkligas. 

Vad i hela världen pratar jag om? Tror jag har blivit allt för influerad av den massiva hög med franska romaner jag har läst på den sista tiden. Om de maffiga kurserna i fransk litteratur har lärt mig någonting så är det att man kan skriva om precis vad som helst och hur som helst och ändå finnas med på listan över litteraturklassiker.

Hursomhelst, tillbaka till min fina tanke, så är det ju så att jag är påväg till Frankrike om mindre än ett dygn och jag hade velat skriva ett ”4 veckor till Frankrike-inlägg”, men tiden bara gick och jag hann aldrig (för jag läste de där franska romanerna jag pratade om). 

Så här sitter jag nu, i soffan och ser på Eurovision song constest semifinal del 2 och väskan står färdigt packad i hallen för avfart om 5 timmar.


För er som är mindre uppdaterad om mitt privatliv så är jag påväg på en åtta veckors praktik i Frankrike från och med imorgon. Och från att ha haft en halvdöd blogg för en längre tid så skriver jag för att låta er veta att jag kommer försöka få lite liv i min blogg under dessa sommarmånader utomlands, och för er som har intresse så inbjuder jag er att följa med på detta äventyr. 

En reaktion på ”Och så var det bara åtta timmar…

Kommentera

