Year 2014- part 2

Januari:
Slutet på gymnasiet började vara nära. Det var så att man kunde räkna dagarna till sista provveckan, penkis och läsledigt. Januarimånaden fylldes snabbt av telefonsamtal, meddelanden och skypesamtal alla till samma person, Alan.

Februari:
I och med penkis var gymnasiets sista lektioner över och läslovet började. Den 10 februari blev jag och Alan ett par och jag var på världens finaste första dejt med honom i Vasa.

Mars:
Bestod av ett par Studentskrivningar och i slutet av månaden åkte jag och Karin iväg till Irland.

April:
I april var jag bortrest i princip hela månaden. Först två underbara interrailveckor på Irland med Karin, sedan en fin vecka i Paris samt en annan vecka i Italien och sedan ytterligare en till vecka i Paris. En underbar månad, sannerligen.

Maj:
Österbottenbesök och jobb fanns iaf i maj månad. Jag undrar vad mer? Ett inträdesprov till ÅA och förstås var det en studentdimension och fest.

Juni:
KDS i Österbotten, midsommar med en grupp härliga människor, sommarkonferensen i Ekenäs och lite jobb.

Juli:
Jobb, MVV-eko och i slutet av månaden åkte jag och Alan till Irland.

Augusti:
Efter att ha kommit hem från Irland var det endast några veckor kvar innan Alan och jag skulle åka till Paris. Vi hade avskedsfester och så hann vi till Estland en dag.

September:
I början av månaden åkte jag och Alan iväg till Paris. Det var mycket nytt och mycket att anpassa sig till. Den 21 september blev jag friad till i toppen av Eiffeltornet och så har vi varit förlovade sen dess.

Oktober:
Var nog årets tyngsta månad för mig. Springandes till doktorn och sedan på blodprov och röntgen fick mig att känna mig nedstämd och sakna hem. Tror jag aldrig gråtit så mycket i mitt liv. Den sista veckan i oktober var mycket trevlig med besök på Irland en vecka. I oktober besökte vi även Marine i Nantes en helg, vilket var härligt.

November:
Månaden då jag fyllde 19 år och det firades ett par gånger. I slutet av månaden var det thanksgiving fest.

December:
Som vanligt en julig månad med juldekorationer, adventskalendrar och i år även julmarknader i Paris. Ett par avsked och hemfärd till Finland i slutet av december.

IMG_2694.JPG

IMG_2845.JPG

January:
The end of upper secondary school was so close that you could almost touch it. You could even count the days until the last test week, penkis and the ‘study holiday’. The month was soon filled with phone calls, text messages and Skype calls (from or to Alan).

February:
The last lesson in school was over and the holiday began. I had the most amazing first date in Vasa and the tenth of February Alan and I became a couple.

March:
First I had to pass some final exams and then Karin and I went inter railing in Ireland.

April:
I was traveling almost the entire month and it was indeed a great month. Two weeks in Ireland, two weeks in Paris and roughly one week in Italy.

May:
I went to visit Alan in Ostrobothnia and I worked. In the end of the month I passed an entrance exam for the university and I graduated from school.

June:
I went to KDS, celebrated midsommar with a group of friends and was at a summer conference in Tammisaari. I suppose I worked some as well.

July:
Working, MVV-eko and I visited Ireland with Alan.

August:
After having returned home from Ireland we needed to start preparing for leaving again almost immediately. We had a couple of good bye parties and one day we spent in Estonia.

September:
In the beginning of the month Alan and I moved to Paris for a couple of months. There was a lot of new things and we needed to adapt ourselves to our new environment. The 21st of September Alan proposed to me in the top of the Eiffel Tower.

October:
Was the most difficult month for me. I went to the doctors several times, took an X-ray and two blood tests. All this made my quite down casted and I started to miss home. I think I have never cried that much before. The last week in October was really nice though. Visiting Ireland again. In October we also spent one weekend with Marine in Nantes.

November:
I turned 19 years old and that I celebrated several times. We also had the thanksgiving party by the end of the month.

December:
As usual the month of December was Christmassy with Christmas decorations, advents calendars and Christmas markets in Paris. In the end of the month we said good bye and went back home to Finland.!

IMG_2694.JPG

IMG_2845.JPG

Kommentera

