Et si je ne veux pas partir?

Gående mot metron imorse efter att ha deltagit i mitt sista pastorsmöte i kyrkan Un Couer Pour Paris slog det mig vad det egentligen betyder att åka hem.

Det betyder att lämna, att gå vidare och återigen ta nya steg. Mitt hjärta fylldes av sorg men framför allt av tacksamhet. Denna hösten har varit en stor välsignelse i mitt liv och trots att det inte varit lätt alla dagar har det varit lärorikt och gott att vara här.

Det finns en del av mig som sörjer över det faktum att jag nu lämnar Paris. För åh vad jag älskar denna plats och hur jag önskar att jag kunde stanna kvar ännu en liten stund. Fastän jag samtidigt gläder mig över att komma hem.

Glädje är att veta att jag snart kommer tillbaka.

Oberoende vart jag i världen går så vet jag att Gud är med mig och om Han är med på vägen jag vandrar på finns det inget som fattas mig. Herren är min Herde.
För när det kommer till kritan är Gud allt som jag behöver.

IMG_2782.JPG

After having finished my last meeting with the pastors in the church Un Coeur Pour Paris I was walking to the metro and I realized what it really means going home.

It means to leave behind and take steps into something new. Thinking about leaving makes me sad but the time here in Paris has been a real blessing in my life and therefore I’m very grateful. Not every day has been easy but I’ve learnt a lot and it has been great being in Paris.

A part of me feels sad going back home because I love this city and I wish I could stay here for a while longer. But the other part of me is happy to be leaving on Friday.

Happiness is still to know that I’ll be back here soon.

No matter where I am or where I’m going I know that God is with me and as long as He is with me I’ve everything I need. The Lord is my shepherd
After all God is all I need.

Kommentera

