Som sillar i en sillburk

Var än en gång ute mitt i Paris rusningstid. Det är galet kul samt en aning jobbigt. Var tvungen att hoppa över det första tåget jag väntade på denna morgon för det var helt enkelt packat inne i tågvagnarna och det fanns inte plats för mig att klämma in mig.

Det är helt crazy hur man blir ihoptryckt med en massa främlingar och hur tågen är fyllda till 110%
Inte något man är van vid från småstaden man växte upp i precis.

Tycker dock det är roligt att vara ute i rusningstid (då du inte är stressad) för när man tänker på hela konceptet med storstäder är det hur kul som helst. Mängder av människor trängs på en liten yta, människor rusar hit och dit och allt går i en viss rytm.

Det är svårt att riktigt förklara hur det är att vara omringad av ett stort antal människor som alla klampar på till var sitt håll. Det är ett enda virrvarr av rörelse och liv. Och jag bara älskar det. Jag älskar att få vara en sill i en sillburk. För stunden älskar jag det men för alltid vill jag ej förbli i denna burk.

Kommentera

