Hej mitt namn är Hannah

Det fanns en tid som jag ogillade mitt namn. Jag ansåg att Hannah var allt för vanligt, ointressant och tråkigt.

I dagens läge är jag dock av en annan åsikt för jag har insett hur praktiskt mitt namn är.

Hannah är ett relativt internationellt namn, så jag har lagt märke till att de flesta människor jag träffat på under resande fot har haft lätt för att lära sig mitt namn. Hannah är ett namn de vanligtvis har hört förut.

Visst kanske fransmännen för det mesta kallar mig Anna men det är helt okej för det är ju nästan samma namn. Och så finns det ju även variationen av hur en svensktalande uttalar mitt namn och hur en engelsktalande gör det. Personligen föredrar jag det engelska uttalet.

Så tack till mina föräldrar som gav mig ett sådant namn som är lätt att ha utomlands, eller åtminstone i Europa och USA.

Dessutom kommer jag snart få byta mitt efternamn och gå från det vanliga namnet Hannah Nilsson till ett mycket vackrare och mer unikt namn som Hannah Kongari.

IMG_2550.JPG

En reaktion på ”Hej mitt namn är Hannah

  1. Jag tycker jättebra om ditt namn, men det är säker också det att jag älskar personen som har det namnet. Minns hur vi tillsammans med mamma diskuterade ditt namn då de hade valt det. Just det att det skulle vara enkelt och passa in i övriga Europa var viktigt. Troligen hade vi redan då på känn att du skulle bli ”internationell”. Vackert namn som passar bra ihop med Kongari. Kram

Kommentera

