Ah, je comprends maintenant

Idag gjorde jag någonting jag drömt om hur länge som helst. Nämligen evangelisation till det franska folket. Med en grupp från organisationen Agape delade vi in oss i grupper på två och pratade med universitetsstuderande. Det var givande, intressant och det kändes precis som rätt plats för rätt tid för mig. Jag kommer förhoppningsvis vara med Agape-gruppen flera gånger i veckan för bön och evangelisation.

Det finns aspekten att jag borde hitta ett betalt jobb under dagarna istället för att jobba frivilligt med Agape. Men det är inte vad jag vill längre.

För jag är inte här för att jobba och tjäna pengar, jag är här för att Gud kallade mig till att vara här.

Att få dela min tro med det franska folket det får min själ att prisa Herren och mitt hjärta att brinna av iver. Jag är här för att Gud gav mig en dröm, en längtan och en nöd. Jag vet att min Gud förser, jag vet att han känner till i minsta detalj vad jag behöver nu och i framtiden. Lova Herren min själ!

IMG_2406.PNG

3 reaktioner på ”Ah, je comprends maintenant

Kommentera

