Mästare på sömn

Många som känner mig är medveten om att jag är en mästare på sömn och det i betydelsen att jag kan sova när som helst, var som helst och liten hur som helst. Dessutom har jag somnat inom loppet av några minuter, sovit som en stock och om jag av någon anledning vaknat så har jag hunnit somna om innan jag knapp hunnit reagera över det faktum att jag är vaken. Nätter med sömnsvårigheter var inte många per år. Ja, jag var en mästare på sömn.

Men någonting har hänt den senaste veckan. För jag får inte sömn. Okej, jag får sömn men det räcker längre än vad jag är van vid och dessutom sover jag sämre. Jag finner att orsaken högst troligt ligger i det att jag har så mycket att ta in och lära mig att hela jag går på högvarv. Dessutom känner jag varje natt att jag önskar det vore morgon genast. För jag vill ju inte sova här. Jag vill uppleva så mycket jag hinner.

Men för att uppleva på bästa sätt behöver man vara pigg och för detta behövs sömn. Så kom du sömn tillbaka till mig. Faktiskt var det bättre de två föregående nätterna men inatt är det svårare igen. Jag har medlidande med er som ständigt lider av sömnsvårigheter eller sömnproblem.

IMG_1784.JPG

En reaktion på ”Mästare på sömn

  1. Oj voi kära Hannah. Sömnsvårighet kan man också få om man är stressad, så jag hoppas att du kan koppla av. Det blir säkert bättre efter tag. Hur är det med jobb? Har du lyckats? Massor med kramar och hopp om bättre sömn för dej.

Kommentera

