Att komma till ro

Att komma till ro och hitta sin plats i en helt annan kultur med ett främmande språk och massor med nya ansikten är för att vara ärlig inte det lättaste.

Jag är tacksam över den församling jag har hittat och människorna där som har tagit emot mig med öppna armar. Som mitt i storstadslivet har lyckats hitta lugnet och som också lyckas med att förmedla det vidare.

Min franska församling Un coeur pour Paris är inte alls som min finska församling. Mötena är lugnare och följer mer ett visst specifikt system. Men det känns som om det är rätt plats för rätt tid. Som om att det är precis en sådan här församling jag behöver. En liten lugn oas mitt i livet i en storstad.

Och jag är otroligt tacksam över Alan och det faktum att han finns i mitt liv här i Paris. Det är en lättnad att ha någon familjär i allt det nya. En lättnad att ha någon man kan dela precis allt med. Någon man kan be med. Någon man kan skratta med. Någon man kan gråta med. Någon som kan säga det du behöver höra och hindra dig från att göra fel.

Gud vet vad han gör när han kallar. Han ser helheter såväl som detaljer. Han älskar och han bryr sig. I hans hand är jag trygg. Han är min tillflykt och min klippa.

IMG_2412.JPG

IMG_2410.JPG

Kommentera

