Tillbaka i tiden

Spenderar helgen med min kusin och plötsligt känns det som jag har förflyttat mig tillbaka i tiden. Promenader i farföräldrars allt för stora kläder, samtal långt in på natten och sovmorgon till hur länge jag vill. Allt är som det var förut men samtidigt är allting nytt och annorlunda.

Jag är en annan person nu, jag är förändrad. Min kusin är en annan person nu, hon är förändrad. Vi är unga vuxna nu, inte barn, inte tonåringar. Vi lever i en ny period av våra liv.

Men jag är glad, för trots att vi befinner oss här i denna nya period så kan vi hitta platsen där allt kan vara som det alltid varit. Där hemligheter kan delas och skratt kan ljuda. Där flickorna som växte upp som bästa vänner kan fortsätta bygga på sin relation trots alla förändringar.

IMG_2259.JPG

Kommentera

