Hur lite vi egentligen vet om våra föräldrar

Här om dagen frågade jag en enkel fråga av min far och svaret jag fick förvånade mig. Svaret jag fick, fick mig att inse hur mycket det är som jag inte vet om mina föräldrar. Och vid närmare eftertanke tror jag detta är fallet för otroligt många andra.

För när det kommer till kritan, vad vet vi egentligen om våra föräldrar? Hur mycket känner vi till om deras liv innan vi kom till världen? Troligen inte speciellt mycket.

Jag menar visst har man hört fragment av deras uppväxt och unga år men innan de vara föräldrar fanns det ju en massa år i deras liv och vad vet vi om dessa? Väldigt lite, åtminstone jag.

Men behöver vi som barn till våra föräldrar veta det, eller räcker det med det vi redan vet?

En reaktion på ”Hur lite vi egentligen vet om våra föräldrar

  1. Det är viktigt att ta reda på så mycket som möjligt om sina föräldrar och även längre bak om man har möjlighet. Nu just kanske det inte känns så viktigt men vid en viss ålder kommer alla frågor och då finns kanske inte svaren att få. Så fråga och memorera. Jag vet av erfarenhet. Kram

Kommentera

