En märklig känsla

Imorgon är det skolstart för en hel massa elever i Finland och jag går omkring och bär på en märklig känsla. Min lillebror blir plötsligt mycket äldre när han nu börjar högstadiet och jag själv, som faktiskt är ung, blir själv lite äldre jag också.

Så jag sitter och läser ‘back-to-school’ Facebook statusar, säljer gamla gymnasieböcker på distans och allt detta ger mig denna märkliga känsla. För själv sitter jag ju på ett tåg i Irland och om några veckor bär det av till Paris. Det finns ingen ‘back-to-school’ för mig och det är märkligt, ja mycket märkligt.
För när man tänker på saken så har över halva mina levnadsår präglats av skolan och varje höst har varit slutet på ett skönt sommarlov och början till ett nytt läsår.
Men inte i höst, inte i år. För i höst kallar äventyren och upptäckterna av någonting nytt. I höst blir det ingen ‘back-to-school’ för tjejen här och även fast det ger mig en märklig känsla så kan jag inte annat än glädjas.

IMG_2074.JPG

En reaktion på ”En märklig känsla

  1. ja just så är det inget back to school för dig det här läsåret, men den märkliga känslan kommer att avta när du kommit igång med ditt nya projket i Paris, tror jag bestämt, ja tänkte också på att Philip skall iväg till högstadiet så det betyder också att jag inte har några små barnbarn längre, utan nu är det vuxna barnbarn o tonårsbarnbarn som gäller. ”ja må din väg gå dig till mötes…det är en irländsk psalm eller hymn du kan googla orden, just nu vet jag inte vart jag har orden , men den är så vacker, läs den , hälsa med dig, godnattkram

Kommentera

