Om Guds ledning och awesomeness

God is awesome, han är helt enkelt bara AWESOME. Han är god och underbar. Han är verklig & Han lever.

Ser så otroligt mycket av Gud i mitt vardagliga liv jämt och ständigt. I både små och stora saker upplever jag Guds ledning, närhet och godhet. Jag vill dela två specifika händelser som nyss hände under resan här i Irland.

Igår vandrade jag och Alan omkring i Cork när vi plötsligt möttes av två ungdomar som delade ute fliers & de bjöd oss till ‘international café’. Hur som helst så visade det sig att de var kristna och efter härligt chill med människor från hela världen stannade vi kvar och pratade och bad med teamet som ordnade caféet i Corks baptist kyrka.

Vidare idag hittade vi en kristen bokbutik och butikens ägare var en härlig äldre broder som bjöd oss på te och som vi pratade med i över en halvtimme om lite allt möjligt.

Jag känner mig glad och tacksam att Gud vill leda på detta sätt och att få gå i Guds välsignelser på detta sätt är OTROLIGT!

IMG_1940-1.JPG

Kommentera

