Bloggning på tåget till Vasa

I mitt stilla sinne brukar jag tänka för mig själv att jag ska blogga regelbundet, för det är ju faktiskt kul men så fångar livet mig och bloggen blir på sidan om. Men som så ofta när jag har lite tid över, så som nu, när jag sitter på ett tåg mot Vasa och har tid för att dela med mig med livets händelser så väljer jag att göra det.

Sedan mitt senaste skrivna inlägg har jag haft några fina dagar men veckans finaste dag (finaste är inget passande adjektiv) är trots allt idag. Lunchade med mamma och tog sedan tåget till Helsingfors för att från tågstationen rusa vidare till franska ambassaden där jag hittade min franska lärare. Vi och andra elever som skrivit L i franska (samt deras lärare) hade fått inbjudan att komma till franska ambassaden för att motta ett litet pris (se bild).frn pris Det var hel trevligt och jag vill kalla det en lyxig liten tillställning med fransmän som höll gratulationstal och servitörer som serverade champagne och småplock på brickor i det otroligt vackra huset vi befann oss i. Solen som dessutom lös,  samtal med nya trevliga människor och fransmän som pratade franska, ni förstår väl att jag blev glad?

 

2 reaktioner på ”Bloggning på tåget till Vasa

Kommentera

