Hebreerbrevet 11:33-34

Jag gillar Hebreerbrevet eftersom det finns så otroligt många bra verser i det. Länge har just Hebreerbrevet varit en av favoriterna och en av mina första favoritverser i Bibeln som jag kunde utantill var Hebreerbrevet 13:6 (Herren är min hjälpare, jag ska inte frukta. Vad kan en människa göra mig). Idag läste jag Hebreerbrevets elfte kapitel som för övrigt är ett väldig uppmuntrande kapitel och jag fick lust att dela verserna 33-34 med er.

Genom tron besegrade de kungariken, skipade rätt, fick löften uppfyllda, täppte till lejons gap, släckte rasande eld och undkom svärdsegg. De var svaga men blev starka, de blev väldiga i strid och drev främmande hämtar på flykten

Fatta vad som kan hända genom tro, helt otroligt.

20140331-225430.jpg

Kommentera

