Nu ska jag skriva någonting som kommer få alla att tycka att jag är lite galen, men det kanske jag är. För saken är den att jag just har kommit från en finska studentskrivning och jag har insett att jag gillar skrivningar. Det finns någonting avslappnande att sitta i ett tyst rum och bara försvinna in i provets värld. Det gör inget fast det känns som om att du egentligen inte har en blåblekaste aning om vad du gör när du får sitta i myskläder, äta lite nötter och njuta av att åtminstone göra ditt bästa. Att dessutom ha telefonen avstängd och på flera meters avstånd är ju gott för sinnet. Nu är 4/7 studentprov således förbi och om exakt vecka är det sista provet över. Men före det ska jag njuta, njuta och leka med tanken att snart är denna etapp av livet förbi.

20140317-144442.jpg

En reaktion på ”

  1. hej
    jo jag kan nog förstå din känsla ,att sitta och få vara helt koncentrerad på sin uppgift som man har framför sig, är inte så vanligt i denna värld av multi tasking och vara tillgänglig hela tiden, så imorgon igen en spännande dag med nya utmaningar , önskAR DIG LYCKA TILL OCH ETT FOKUSERAT OCH SKÄRPT SINNE

Kommentera

