Snart, snart, snart

Nu var både finska och tyska hörförståelserna förbi och skönt känns det.
Fyra små skrivningsdagar och sedan kan jag räkna mig som färdig. 

På dagens schema kan beskrivas med ett ord ABI eftersom det mesta av dagens schema kan förknippas med det faktum att jag är abiturient.

*Räkna matematik inför skrivningarna
*Abikaffe, var vi bjuder lärarna på kaffe och får våra studentbetyg
*Penkkisövning
*Serendi med resten av abina

Det känns lite ofattbart att allt ska ta slut, nej inte allt förstås, men allt som har med gymnasiet att göra. I nästan tre års tid har gymnasietiden och allt vad den har inneburit varit min verklighet och nu går den mot sitt slut. Men det är inget jag går och grämer mig över utan tvärtom omfamnar jag slutet för slutet är alltid början på någonting nytt och jag gillar det nya jag ser.

 

En reaktion på ”Snart, snart, snart

  1. aj vad det låter härlig, dina tankar, men i alla fall är det nu en lång period som går mot sitt slut, och först är det ännu studentskrivningarna innan du helt kan pusta ut från gymnasiet. Lycka till med allt. Idag får vi alltså se ditt avgångsbetyg.

Kommentera

