En hurdan värld var det vi levde i?

I hopp om att lära mig mer finska sitter jag och läser Iltalehti över internet. Hullu maailma, är rubriken för det jag läser och nog är det en konstig värld vi lever i.

Jag läste en artikel om en kvinna som hatade sitt förnamn Shelia och bestämde sig för att döpa om sig till Sexy. Jag menar, varför i hela världen?

Och en i en annan artikel ville en kvinna kräva tillbaka de njurar hon gett till sin ex-man (hon gav dem åt honom när han var sjuk och de ännu var gifta).
Enligt artikeln så hatade hon nu sin ex-man och hon ansåg att någon som förtjänade dem mer än honom borde få dem. För mig låter det mer än fånigt.

Bild

Kommentera

