Lyckligare än överlycklig

Jag vet inte vad jag ska göra med mig själv. 

Jag har absolut ingen aning för jag är så lycklig som jag aldrig förr ha varit.
När jag söker Gud så finner jag honom, när jag läser hans ord så talar han, när jag ber så svarar han, när jag skrattar så skrattar han. 
Det är inte så att Gud aldrig förr sku ha talat till mig, jag menar jag har levt tillsammans med Gud flera år och han har alltid talat till mig och lyssnat till mig. Men det här året har jag som fått gå in i helt ny och djupare relation tillsammans med honom och jag har fått se så mycket mer av honom och uppleva så mycket mer av hans kärlek att jag helt enkelt blir helt mållös. Jag har inga ord kvar, jag har svårt till att beskriva hur mycket, alltså, jag är så överväldigad.

Och samtidigt som allt det här uppfyller hela mitt liv med ljus, med liv, med glädje, med hopp, med kärlek. Så finns det ytterligare mer. Jag får uppleva känslor inom mig som jag aldrig tidigare har haft. Jag får känna mig välsignad till det allra yttersta. Jag får gå omkring och sväva på, låt oss kalla dem, rosa moln. Jag tackar Gud för allting som har hänt i mitt, jag tackar Gud för allting som händer i mitt, jag tackar Gud för allting som kommer att hända i mitt. 

Jag känner att jag lever i en spännande period i mitt liv och jag njuter av tillvaron till 110 %. Jag njuter av precis allting och jag älskar att se hur Jesus få va centrum för precis allting, ja allting i mitt liv. Det är jag och min Jesus, jag och min Jesus och jag älskar honom. Mer än jag någonsin kommer kunna älska någon annan. Jesus, han är vägen, han är sanningen och han är livet. Han är allt.

 

 

 

Kommentera

