Det här kallar jag äkta kärlek mellan människor

Min gamlamofa Rolf och min gamlamommo Marianne (som egentligen båda är min gamlafafa och famo och som i övrigt har gått bort) är för mig ett exempel på hur äkta kärlek mellan två människor kan vara.
De levde i en tid då det var krig i Finland och således var de även åtskiljda mycket.

Men de skrev brev och brev i mängder. Dessa brev har sparats (inte alla men många) och nu har de samlats i en bok för eftervärlden att läsas (jobb gjort av famo, hennes syster och fafa). Mycket ur boken har jag inte hunnit läsa men några brev och hjälp vad fint det är. De har skrivit såna kärleksbrev som man bara läser om i böcker men som ingen i hela världen skulle skriva på riktigt. Fast de gjorde det, de skrev såna brev och när jag läser ur boken så sitter jag förundrad och förstår att kärlek det är något man överhuvudtaget inte kan förstå. 

Bild

 

”Alltid, alltid vill jag vara blott din…” 

 

Jag menar, fatta de skrev det där på riktigt, det var ingen film eller bok!

En reaktion på ”Det här kallar jag äkta kärlek mellan människor

Kommentera

