Det tog mig 18 år att lära mig älska

Jag är väldigt snart 18 år, både gammal och ung, mest ung antar jag men först nu har jag lärt mig börja älska mitt LAND.
Jag vet inte hur många otrevliga ord om Finland (samt finskan) jag har yttrat under mina dagar här på jorden och nu får jag äta upp dem.

För jag har insett att jag är stolt över att få kallas finsk. Jag säger inte att Finland är ett perfekt land, för det är det verkligen inte.
Men jag säger att det är ett bra land med så många fina sidor och att jag är glad över att få ha vuxit upp här.
Vi har kämpat något otroligt för att få vårt Finland och alltid har vi inte handlat rätt och riktigt, men vi har kommit rätt långt och jag hoppas innerligt Finland ska fortsätta gå i rätt riktning.

För Finland är ett vackert land och finskan är ett roligt älskvärt språk.

Bild

En reaktion på ”Det tog mig 18 år att lära mig älska

  1. AMEN! Underbart att höra Hannah, det gör mig verkligen rörd och överlycklig! Jag läste exakt samma bok förra perioden, och den ändrade även på mig och mina tankar, samt gav mig nya synvinklar och känslor för Finland. Vårt land har en mycket spännande historia bakom sig, och det känns fint att vara finländare, trots att brister finns. Men det finns det i alla länder, och de får man bara jobba emot. Vi har verkligen kämpat för vårt land och frihet, och nu får vår generation bara låta landet vidareutvecklas på ett bra sätt. Tusen tack för detta fina inlägg! Hoppas att få höra mera om det ämnet.

Kommentera

