Stockholm i mitt hjärta

Har egentligen si sådär massor att göra ännu inatt men jag bara måste få blogga om min Marthakryssning som jag kom hem från idag, för den var ju bra.

Vet inte om jag egentligen ska berätta speciellt mycket, men det var jag och nästan 200 marthor (i medeltal 60+are från hela svenskfinland) och så var det mamma, famo, hennes syster och jag. Vi fick iaf höra en intressant föreläsning om stress i ett par timmar på lördagen, men det väldigt lärorikt och intressant.

På söndagen var det Stockholm som gällde och grymt vad jag hade det trevligt. Träffade Oscar och vi var kulturella av oss och gick till fotografiska för att se en foto utställning. Sedan fikade vi (observera det rikssvenska ordet) på världens mysigaste café någonsin!

Det är något med Stockholm och mig, vi gillar varandra, eller jag gillar Stockholm, jag vet inte. Men det är som om att varje gång jag besöker Stockholm känner jag mig som hemma och så otroligt avslappnad. Jag älskar hur de pratar på sitt rikssvenska sätt och deras beteende som skiljer sig avsevärt från det finska. Jag älskar de mysiga caféerna och metron som alla dessutom envisas med att kalla tunnelbana. Kan inte vänta på att få åka dit igen. Vem har sagt att bästa semestern inte skulle kunna vara i grannlandet?

Nu till lite bilder, eftersom Oscar agerade fotograf, finns det en hel del bilder av mig. ^^

IMG_6089 IMG_6096 IMG_6111 IMG_6120 IMG_6124 IMG_6129 IMG_6131 IMG_6134 IMG_6137

2 reaktioner på ”Stockholm i mitt hjärta

  1. Alltid lika roligt att läsa dina inlägg. Härligt. Du är så glad och ser ut att ha det bra. Det värmer mommos hjärta. 🌹🌹😊

Kommentera

