Ojdå

Fick mitt livs första olovliga frånvaro idag, av misstag.
Mina fredagar i den nya perioden består nämligen av en enda lektion,.En matematiklektion mellan klockan 13-14.15 (trodde jag åtminstone).
Idag fick jag dock lära mig att min lektion visst börjar redan 11.30 och slutar klockan ett. Detta lärde jag mig när jag satt i bilen tio före ett och fick ett mess av en kompis:

Pinnade du från mattan?

Min första reaktion, vad säger hon? Har jag inte matematik klockan ett?
När jag väl kom till skolan stod den nästan tom och lite genant var jag tvungen jag söka upp matematikläraren och förklara situationen. Han tog det dock bra, sa att det var lugnt. Så gick det till när Hannah Nilsson fick sitt livs första olovliga frånvaro.

Vet inte riktigt vart mitt gamla jag har försvunnit då jag ”skolkar”, kommer för sent, försover mig och allt världens. Vi skyller på att det är abiåret, allt detta hör väl till?

Bild

Bild

Kommentera

