Kärlek till naturen

Det har tagit mig nästan 18 år att inse att jag gillar naturen.
Jag har varit för upptagen med att älska städer och vara missnöjd över att inte få bo i centrum att jag har glömt bort att uppskatta det jag har, närheten till skogen, grönskan och vattnet.

Det är först nu när jag släppt taget om mitt missnöje som jag har insett att även fast jag är en storstadstjej i mitt hjärta så kan jag trots det även älska naturen.

Dagens lärdom är således att när du slutar fokusera på det du inte har eller det du inte gillar så kan du plötsligt börja uppskatta det du faktiskt har och börja gilla det, ja t.o.m. älska det. 

Large

weheartit

Kommentera

