Balett & andra danser

Igår var jag in till Helsingfors såg på en dansföreställning i Operahuset. 
Det var min första gång på en dansföreställning och min första gång i Operahuset och jag måste säga att jag blev otroligt kär i stället och imponerad av dansarnas förmåga.

Föreställningen bestod av tre danser och två pauser. Första dansen var balett medan de andra danserna mer var ”dansdrama” (eget påhitt). Alla tre danser var så otroligt bra och jag har bestämt mig för att jag nångång igen ska gå på något liknande.

Mest fascinerad blev jag nog ändå av baletten. Fatta vilken otrolig kroppskontroll de har och hur otroligt viga de är och balansen och konditionen etc.. Jag skulle nog kunna börja med vuxenbalett nångång i en framtid, skulle vara coolt.

Large

weheartit

En reaktion på ”Balett & andra danser

Kommentera

