En händelserik måndag

Jag ska försöka fatta mig kort men jag tror inte jag kan.
Eftersom denna dag har bestått av så många känslor och händelser.
Vaknade på morgonen till solsken och med ett strålande humör. Åt en underbart god croissant till frukost, sjöng lite lovsånger och tog en promenad.

Sen var jag med om min första student skrivning i salen. Det var en mysig upplevelse, men lärdom nr.1 till höstens skrivning, ta mindre choklad med mig. Satt iaf 5 timmar i salen och jag vet inte hur det gick men jag hoppas det gick bra. Hoppas.

När jag var färdig med skrivningarna gick jag till hårssmedjan för att se om ryktena stämde, att det fanns två franska praktikanter där. Det fanns det, blev och prata med dem en stund, tog deras fb och bestämde träff med dem före de igen åker hem till Frankrike.

Väl ute i solskenet tog jag en andra promenad till Billnäs. Njöt av solen och värmen. Kändes som vår på riktigt idag.

Kvällen spenderades på preteen, med många söta preteenar och kiva program. Fick vara med om att bli intejpad i tidningar, det var en annorlunda upplevelse. På fritiden härjades det vilt och i samtalet mellan varven gissade flickorna att jag sku va 23 år gammal. Här blev man vuxen snabbt.

Det var min ”korta” sammanfattning av dagen som var en mycket bra dag. Nu lite skola och ett modda prov sedan påsklov.

Kommentera

