Livet med en fransyska i huset

Kanske är du medveten om att jag sen augusti har haft en stora syster från Frankrike hemma hos mig?
Hennes namn är hur som helst Marine och hon är en utbyteselev som ska bo med mig och min familj enda till juni.
Som ni säkert kan förstå är livet sig inte alls likt från tidigare. Den här hösten har verkligen varit den mest annorlunda hösten i mitt liv.
Livet med en fransyska i huset är lärorikt, roligt men ibland också lite utmanande. Lärorikt på det vis att jag får lära mig mer franska och får ta del av den franska kulturen. Roligt eftersom jag vet att jag fått en vän för livet. Utmanande eftersom det ibland uppstår svårigheter i förståelsen.
Livet som en värdfamilj är dock framför allt ett stort nöje och glädje. Jag skulle aldrig välja en annan höst en den här och jag rekommenderar alla som har möjlighet att öppna ditt hem till en utbytes elev. Det förändrar hela din vardag men på ett positivt sätt. Om nån vill ta en utbyteselev från och med våren så finns det många som behöver hem, kontakta mig om du är intresserad!

396659_10151313706428707_2046488810_n_large

Picture from: http://weheartit.com/entry/44053453

Kommentera

